Doe je ook mee met de Jeu-de-Boules opknapbeurt?

De Jeu-de-boules baan in onze wijk verdient een opknapbeurt. Daarom steken we als buren samen de handen uit de mouwen op zaterdagmiddag 28 september (op Nationale Burendag) tussen 14 en 16 uur. Met een onkruidvrije baan kan er weer plezier op de baan worden gemaakt. Doe je mee?

Jeu-de-boules baan

Op het Hooiland, tegen de bosrand, is een aantal jaren geleden een nieuwe jeu-de-boules baan aangelegd, inclusief twee bankjes en prullenbak. Een mooie door de bomen beschutte plek om elkaar te ontmoeten en een ontspannen wedstrijdje te spelen.

De gemeente, de wijkraad en de initiatiefnemers van de jeu-de-boules baan hebben destijds afgesproken dat het onderhoud van de baan wordt gedaan door de wijkbewoners zelf. In de praktijk gaat het vooral om het afvalvrij houden van de baan en het verwijderen van onkruid.

Jeu-de-boules baan juli 2024

Over Burendag

Burendag is een jaarlijks feest op de 4e zaterdag in september. Door op Burendag een activiteit te organiseren, komen buren op een laagdrempelige manier met elkaar in contact. Het maakt het makkelijker om buurtgenoten te leren kennen die je normaal niet zo snel spreekt. En na zo’n eerste ontmoeting is het makkelijker elkaar op te zoeken of om hulp te vragen.

Doe je mee?

De laatste tijd heeft onkruid de jeu-de-boules baan overwoekerd, hierdoor is de baan onbespeelbaar geworden. Tijd dus voor actie. Samen kunnen we de baan weer onkruidvrij maken voor de komende periode.

Zelf meenemen:

• Goed humeur voor een praatje met de buren
  • Koffie, thee, (en kopjes) of een koekje om te delen
  • Schoffel, hark, of bezem
  • Tuin/werk-handschoenen

Het groenafval wordt nabij de baan verzameld en door de gemeente afgevoerd. De wijkraad regelt een kliko-bak voor restafval en zakken voor blik en plastic afval.

We hopen je te ontmoeten op de 28ste. Tot dan!